Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Implementace Výchovy ke zdraví do školního vzdělávacího programu církevní školy
Zárubová, Michaela ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Diplomová práce se zabývá implementací Výchovy ke zdraví do školního vzdělávacího programu církevní školy. Cílem diplomové práce je zmapovat aktuální význam vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví, jeho důležitost a provázanost ve formálním a neformálním kurikulu Mateřské školy, základní školy a gymnázia sv. Augustina. Teoretická část obsahuje základní informace o vzdělávací oblasti Člověk a zdraví, o vzdělávacím oboru Výchova ke zdraví a didaktické transformaci školního kurikula do edukační reality. Další část je věnována představení augustiniánské školy, augustiniánské pedagogiky a významných dokumentů školy. V závěru je zpracována implementace Výchovy ke zdraví do školních vzdělávacích programů Mateřské školy, základní školy a gymnázia sv. Augustina. Cílem praktické části je prostřednictvím dotazníkového šetření mezi pedagogickými a nepedagogickými pracovníky a rodiči dětí a žáků augustiniánské školy zjistit jaké mají povědomí o obsahu vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví, jak vnímají jeho význam a jak hodnotí implementaci témat vzdělávacího oboru ve škole. Součástí šetření je polostrukturovaný rozhovor s ředitelem školy, který je současně pedagogem a třídním učitelem, ale také zakladatelem školy a významným představitelem České provincie řádu sv. Augustina. Závěr práce obsahuje vyhodnocení...
Specifika církevních gymnázií v České republice
Pech, Jan ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
NÁZEV: Specifika církevních gymnázií v České republice AUTOR: Bc. Jan Pech KATEDRA (ÚSTAV) Centrum školského managementu PedF UK VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. et Bc. Jiří Trunda ABSTRAKT: Církve a náboženské společnosti mohou být dle zákona č. 561/2004 Sb. Školský zákon, ve znění pozdějších předpisů, zřizovateli škol a školských zařízení. Jaká jsou specifika církevních škol z pohledu managementu vzdělávání, kterými se tato práce zabývá a existují vůbec? Existují hmatatelné odlišnosti, které jasně vymezují církevní školu od školy kterou zřídila obec, kraj nebo svazek obcí?1 Školy na které se zaměříme jsou církevní gymnázia. V České republice je těchto gymnázií celkem 18 a všechna zřídila římskokatolická církev. Tyto instituce vytvarej specifickou, malo pocetnou skupinu skol, ktere poskytuj kvalitn vzdelan a predavaj duchovn hodnoty s durazem na respektovan jedinecnosti a hodnoty kazdeho lidskeho jedince.2 Práce v úvodu krátce nahlíží do historického vývoje církevních škol a jejich současného právního postavení. Dále se metodou kvalitativního výzkumu - analýzou materiálů věnuje otázkám managementu církevních škol a zachycení jejich případných specifik. KLÍČOVÁ SLOVA: Církevní škola, specifika, organizační struktura, financování, zřizovatel církevní školy 1 Srov. 8 odst. 1 zakona c. 561/2004 Sb., skolsky zakon - dále...
Specifika církevních gymnázií v České republice
Pech, Jan ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
NÁZEV: Specifika církevních gymnázií v České republice AUTOR: Bc. Jan Pech KATEDRA (ÚSTAV) Centrum školského managementu PedF UK VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. et Bc. Jiří Trunda ABSTRAKT: Církve a náboženské společnosti mohou být dle zákona č. 561/2004 Sb. Školský zákon, ve znění pozdějších předpisů, zřizovateli škol a školských zařízení. Jaká jsou specifika církevních škol z pohledu managementu vzdělávání, kterými se tato práce zabývá a existují vůbec? Existují hmatatelné odlišnosti, které jasně vymezují církevní školu od školy kterou zřídila obec, kraj nebo svazek obcí?1 Školy na které se zaměříme jsou církevní gymnázia. V České republice je těchto gymnázií celkem 18 a všechna zřídila římskokatolická církev. Tyto instituce vytvarej specifickou, malo pocetnou skupinu skol, ktere poskytuj kvalitn vzdelan a predavaj duchovn hodnoty s durazem na respektovan jedinecnosti a hodnoty kazdeho lidskeho jedince.2 Práce v úvodu krátce nahlíží do historického vývoje církevních škol a jejich současného právního postavení. Dále se metodou kvalitativního výzkumu - analýzou materiálů věnuje otázkám managementu církevních škol a zachycení jejich případných specifik. KLÍČOVÁ SLOVA: Církevní škola, specifika, organizační struktura, financování, zřizovatel církevní školy 1 Srov. 8 odst. 1 zakona c. 561/2004 Sb., skolsky zakon - dále...
Specifika církevních gymnázií v České republice
Pech, Jan ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
NÁZEV: Specifika církevních gymnázií v České republice AUTOR: Bc. Jan Pech KATEDRA (ÚSTAV) Centrum školského managementu PedF UK VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. et Bc. Jiří Trunda ABSTRAKT: Církve a náboženské společnosti mohou být zřizovateli škol a školských zařízení. Jaká jsou specifika církevních škol z pohledu managementu vzdělávání, kterými se tato práce zabývá, a existují vůbec? Existují hmatatelné odlišnosti, které jasně vymezují církevní školu od školy, kterou zřídila obec, kraj nebo svazek obcí? Školy, na které se zaměříme, jsou církevní gymnázia. V České republice je těchto gymnázií celkem 20 a téměř všechna zřídila římskokatolická církev. Tyto instituce vytvářejí specifickou, málo početnou skupinu škol, které vedle snahy o poskytování kvalitního vzdělání usilují o předávání duchovní hodnot. Práce nahlíží do historického vývoje církevních škol a popisuje jejich současné postavení v systému regionálního školství. Dále se metodou kvalitativního výzkumu - analýzou materiálů - věnuje otázkám managementu církevních škol a zachycení jejich specifik. KLÍČOVÁ SLOVA: Církevní škola, církevní gymnázium, financování církevních škol, zřizovatel církevní školy

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.